Блог E-Lavka UA

11 основних факторів ранжування інтернет-магазину в Google

Фактор ранжирування – це набір критеріїв та сигналів, які використовує пошукова система для визначення позиції сайту в органічних результатах пошуку. За допомогою факторів ранжирування алгоритми системи оцінюють, наскільки вміст сторінки відповідає пошуковому запиту користувача. Якщо в результаті оцінки контент сторінки вважається релевантним та відповідним, пошукова система рекомендує його користувачеві. У результаті сторінці надається місце у видачі, з урахуванням інших сайтів.
Кожна пошукова система має свої фактори ранжирування, які постійно доповнюються та змінюються. У цій статті ми розповімо про 11 основних факторів ранжування Google.
Як Google оцінює сайти
Результати органічного пошуку – це список сторінок, який Google рекомендує користувачам у відповідь на пошуковий запит. На думку пошукової системи, саме ці сторінки найкраще відповідають намірам користувачів та надають найбільш цінну інформацію. Google суворо стежить, щоб його рекомендації були точними, а контент, який система пропонує користувачам, був корисним. Для цього пошукова система збирає дані про сайт одразу декількома способами, щоб потім оцінити його за факторами ранжирування.
  1. Пошукові роботи здійснюють сканування веб-сайту, відвідуючи його сторінки, доступні для індексації. Без цього сторінка не потрапить до органічних результатів пошуку, і на неї можна буде перейти лише за посиланням. Пошуковий робот збирає величезну кількість інформації про сайт. Наприклад, він аналізує зміст сторінки, швидкість завантаження, наявність помилок та технічних проблем на сайті. За результатами сканування, сторінка потрапляє в базу даних пошукової системи або оновлюється інформація про неї, якщо сторінка не нова.
  2. Асесори Google. Асесори - це живі люди, які оцінюють контент з погляду користувача. Вони потрібні Google, тому що не всі параметри сайту можна виміряти та виразити числами. Асесори повинні перевіряти достовірність інформації, її цінність для користувача, зручність сайту тощо. Робота асесорів суворо регламентована. Посібник для асесорів складає майже 200 сторінок, і Google надає цей документ у відкритому доступі, щоб власники сайтів могли ознайомитися з вимогами системи.
  3. Дані користувача із браузера. Google використовує браузер для отримання інформації про те, як користувач взаємодіє зі сторінками сайту. Це дозволяє оцінити поведінкові чинники, які є одним із основних чинників ранжування.
Після збору даних про сайт із різних джерел, пошукова система зіставляє цю інформацію з факторами ранжирування. Google не розкриває всі свої фактори ранжирування публічно, тому багато хто з них був виявлений шляхом спостережень та експериментів. У різних джерелах стверджується, що є близько 200 чинників ранжирування. Ми вибрали 11 основних з них, які мають найбільший вплив на позиції сайту в пошуковій видачі.
Вік домену

Щоб завоювати довіру Google, потрібен час. Пошукова система не виводитиме в топ видачі сайт, створений місяць тому, навіть якщо його контент дійсно якісний. Google спостерігає за сайтами та оцінює, як вони поводяться протягом часу. Якщо на сайті протягом тривалого періоду з'являється релевантний контент, на нього посилаються інші ресурси, а користувачі проводять час на сторінках, пошукова система починає довіряти ресурсу. До цього моменту сайт знаходиться у так званій "пісочниці" разом з іншими нещодавно створеними ресурсами. Офіційного підтвердження цього явища з боку Google немає, але практика показує, що нові сайти рідко потрапляють у топ за високочастотними та конкурентними запитами.

Скільки часу має пройти з моменту запуску сайту до отримання довіри від Google - ніхто не скаже. Проте власнику сайту не варто фіксуватись на часі. Краще зосередитись на створенні корисного контенту, прагнути отримувати зворотні посилання та збільшувати залучення користувачів різними способами. Згодом Google оцінить ці зусилля. Однак сподіватися на швидкий результат та попадання на високі позиції у видачі одразу після створення сайту не варто.
E-E-A-T

E-E-A-T (англ. experience, expertise, authoritativeness, and trustworthiness) - це абревіатура, що описує критерії оцінки контенту, а саме досвід, експертизу, авторитетність та надійність. Згідно з посібником Google для асесорів, саме на основі цих критеріїв формується довіра до контенту та веб-сайту. Дотримання принципів E-E-A-T є важливим для ресурсів з комплексним контентом, який не може бути якісним без глибокого занурення в тему. Наприклад, якщо на сайті опублікована стаття про помилки при налаштуванні Google Shopping, то автор повинен засновувати матеріал на реальних кейсах і мати досвід роботи з інструментом. Однак якщо це стаття про "п'ять красивих букетів на день народження", то експертиза вже не відіграє такої суттєвої ролі - автору не обов'язково бути флористом.

Для створення контенту відповідно до принципів E-E-A-T слід розуміти, що мається на увазі під кожним із критеріїв:

  • Досвід — творець контенту знає про що він говорить, тому що особисто це випробував і може поділитися своїм досвідом з іншими. Описуючи важливість досвіду, Google наводить приклад, що ви довірите відгуку про товар від людини, яка купувала продукт, а не просто бачила його в інтернеті.
  • Експертиза — для повного розкриття теми потрібно не просто розуміти, про що вона, а розумітися на ній, мати певні навички та знання.
  • Авторитетність — організація, на сайті якої опубліковано контент, має бути поважною в тій ніші, про яку пише. Наприклад, на авторитетність вказує часте згадування сайту чи хоча б згадування про нього інших ресурсах.
  • Надійність - сайт повинен бути безпечним для користувачів, а факти на ньому не повинні спотворюватися, інакше три раніше перераховані критерії втратить своє значення.
Оптимізація для мобільних пристроїв

З початку 2021 року Google використовує індексацію з урахуванням мобільних пристроїв, тобто насамперед оцінює сайт за його мобільною версією. Сайт має коректно функціонувати на мобільних пристроях, бути зручним та швидким. Для цього всі елементи сайту відображаються в правильних розмірах, миттєво реагують на дотик і дозволяють переглядати контент без перешкод. Google підкреслює, що зміст мобільної версії сайту має бути, як мінімум, таким самим, як і на десктопній версії. Це означає, що весь контент, присутній на звичайній версії сайту, має бути доступним і в мобільній версії. Ця вимога Google пов'язана з тим, що основна частина трафіку пошукової системи надходить з мобільних пристроїв.
Поведінкові фактори

Однією із найкращих характеристик зручного сайту з корисним контентом є час, проведений користувачами на його сторінках. Якщо відвідувачі довго залишаються на сайті, взаємодіють з його елементами та переходять з однієї сторінки на іншу, це є сильним сигналом для Google. Пошукова система розуміє, що такий сайт є цінним для користувачів, і їм подобається контент. Google дізнається про це через дані користувачів, які збираються браузерами. Цей фактор ранжування дуже важливий і водночас об'єктивний. Показники, такі як тривалість сесії чи кількість переглянутих сторінок, легко обчислювані та однозначно інтерпретуються.
Технічні фактори

Технічні фактори — це набір функцій і рішень на сайті, що забезпечують досвід користувача. Власник сайту має створити комфортні умови для користувачів та задовольнити їхні технічні потреби. Наприклад, це стосується грамотного дизайну, зручної навігації, швидкості завантаження сторінок. Окрім користувачів, технічні фактори оцінюють пошукові роботи. Сайт повинен бути зрозумілий для них, щоб боти легко зналися на його структурі та змісті.
Відповідність контенту запиту

При оптимізації сайту для пошукових систем важливо враховувати семантичне ядро - набір слів та фраз, за якими користувачі можуть знайти ресурс у пошуковій системі. Власник сайту повинен розуміти, яку інформацію користувачі шукають, формуючи пошуковий запит, та на цій основі створювати відповідний контент. Для Google має велике значення те, щоб користувачі отримували точну інформацію, що відповідає їхнім намірам. Пошукові роботи аналізують заголовок, title та опис сторінки, а також вивчають сам контент, щоб визначити відповідність запиту. Без відповідного контенту, сайт не може розраховувати на високі позиції в результатах пошуку Google.
Внутрішнє перелінкування

Внутрішнє перелінкування - один із ефективних способів збільшити значущість сторінки. Google надає значення внутрішнім посиланням не менше ніж зовнішнім, тому важливо для власника сайту встановити зв'язки між сторінками. Посилання на будь-яку сторінку всередині сайту дає сигнал пошуковим роботам про її цінність та відповідність запиту. Внутрішнє перелінкування не завдає шкоди сайту, але може мати позитивний ефект на позиції сайту в результатах пошуку. Головне - грамотно використовувати його, уникаючи спаму посиланнями та розміщуючи правильні якірні тексти.
Актуальність контенту

Часто зв'язок релевантності контенту безпосередньо з його новизною. Нові технології з'являються, нові знання відкриваються і новий досвід змінює сприйняття попередньої інформації. Google враховує ці фактори та стежить за тим, щоб контент у пошукових результатах був актуальним. Пошукова система цінує, коли веб-сайти оновлюють контент. Наприклад, якщо стаття була написана два роки тому і автор доповнив її, оновивши дату, це буде плюсом для ранжування сторінки.
Комерційні фактори

Комерційні фактори ранжування мають важливе значення для інтернет-магазинів та інших бізнесів, що надають різноманітні послуги. Ці фактори пов'язані з якістю обслуговування клієнтів, інформативністю сайту та наявністю необхідних функцій для покупок.
Комерційні фактори ранжування:
  • зручний каталог товарів з категоріями, підкатегоріями та фільтрами;
  • інформативна картка товарів;
  • якісні фотографії товарів;
  • відгуки покупців;
  • сторінки з умовами оплати, доставки, повернення та гарантії;
  • інтеграція із безпечними сервісами онлайн-оплати;
  • Контактна інформація;
  • кошик та проста форма оформлення замовлення;
  • функції порівняння та обраного;
  • можливість пошуку по сайту;
  • сторінка "Про нас".
Існують також інші комерційні фактори ранжирування, але з наведеного списку можна зрозуміти, що всі вони пов'язані зі створенням зручного і багатофункціонального інтернет-магазину.
Зовнішні фактори

Дуже багато в репутації сайту в пошуковій системі залежить від того, чи говорять про нього інші. Google враховує всі згадки та посилання на сайт із зовнішніх ресурсів. Особливо цінними є посилання з популярних та авторитетних сайтів. Однак навіть згадки імені організації у соціальних мережах мають значення і є сигналом для пошукової системи. Докладніше про це ви можете дізнатися зі статті, де ми розповіли про зовнішню оптимізацію.

Локальна оптимізація

Якщо діяльність організації, якій належить сайт, пов'язана з конкретною територією, то одним із факторів ранжирування стає локальна оптимізація. Локальна оптимізація полягає у покращенні позицій сайту в контексті запитів, пов'язаних із географічним розташуванням. Власнику сайту слід надати актуальну інформацію про місцезнаходження бізнесу, робочі години, контактні дані тощо. Google надає великого значення тому, що компанії мають бізнес-профіль і присутні на Google Maps.

Підіб'ємо підсумки

Фактори ранжирування – це критерії, що використовуються при визначенні позицій сайту у результатах пошукової видачі. Існує сотні факторів ранжирування, які залишаються прихованими від публіки, але частина з них відома завдяки спостереженням експертів.
11 основних факторів ранжування від Google:
  • вік домену;
  • EEAT;
  • оптимізація для мобільних пристроїв;
  • поведінкові чинники;
  • технічні чинники;
  • релевантність контенту запиту;
  • внутрішнє переконання;
  • актуальність контенту;
  • комерційні чинники;
  • зовнішні фактори;
  • локальна оптимізація.